Dessa jobb erbjuder våra samarbetspartners just nu

Sök till Exsitecs traineeprogram

Exsitecs traineeprogrammet ger dig färdigheterna för att bli en framgångsrik konsult. Under sex månader blandas teori med praktik  inom våra tre områden  affärssystem, beslutsstöd och digitalisering. Du får en gedigen grund inom alla områden men väljer ett där du djup-dyker och specialiserar dig.

Programmet ger dig utbildning och förståelse för de många faserna i  införandet av ett modernt IT-stöd – kravhantering, design, konfigurering, anpassningar och integration. Du får tidigt testa dina färdigheter genom att följa med din mentor i dennes vardag och ta del av spännande kundprojekt .

Förutom spännande kundprojekt, mentorskap och utbildningar får du också en fantastisk  gemenskap  med resten av traineegruppen. Under traineeprogrammets gång besöker du våra olika kontor och deltar i projekt med olika kollegor där du snabbt bygger dig ett  kontaktnät  över hela Exsitec.

Vi tror att du har rätt perspektiv och kunskaper för att driva vår fortsatta utveckling framåt. Hos oss blir du en viktig del av teamet, vi tror på att växa tillsammans. Vi arbetar för att göra vardagen enklare, roligare och effektivare för våra kunder och likväl för våra medarbetare. Tillsammans digitaliserar vi Sverige.

Programmet startar i augusti 2021!

Om Oss
Exsitec är specialister på verksamhetssystem som minskar administration och förenklar beslutsfattande, såsom affärssystem, beslutsstöd och verksamhetsspecifika webbapplikationer. Vi hjälper företag att välja rätt IT-system som också anpassas efter kundens verksamhet, vi ser till att allt fungerar tillsammans och tar ansvar efter leveransen. Vi använder oss av marknadsledande system som Visma Business, Visma.net, QlikView/Sense, Mobigo och MediusFlow.

Vill du arbeta i en framtidsbransch, i ett företag där glädje och  framåtanda utgör kärnan i vår företagskultur?

Vi är beredda att satsa på dig!

Platser
Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm, Uppsala, Örebro, Helsingborg och Borlänge

Läs mer och ansök genom att klicka på knappen nedan
Ansök här!

KPMG söker administratör till vårt Shared Service Center i Örebro

KPMG Shared Service Center
KPMG satsar framåt! Vi har nyligen startat ett Shared Service Center i Örebro där vi samlat både utvecklingen och arbetet med vår uppdragsadministration. Nu söker vi en administratör för ett 1,5 år långt vikariat som vill vara med och bygga upp vårt SSC.

Din roll hos oss
Som uppdragsadministratör på SSC arbetar du i team med flera administratörer och stödjer hela KPMG Sverige med administration kopplat till vår uppdragsprocess. Således kommer du arbeta i nära samarbete med revisorer och konsulter på alla våra kontor runt om i landet.

Dina arbetsuppgifter inkluderar
  • Förberedelser för riskbedömning/compliance krav av/för kunder och uppdrag
  • Upplägg av nya och potentiella kunder
  • Fakturering
  • Bistå våra medarbetare på kontoren med ad hoc hjälp vid olika enskilda ärenden

Dina egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i ett kundfokuserat och omväxlande arbete med varierande tempo. Du har gymnasieutbildning, yrkeshögskola eller motsvarande, gärna inriktning administration eller ekonomi. Har du något års erfarenhet inom administration eller liknande arbete är detta meriterande.

Då vi arbetar allt mer digitalt och automatiserat är det viktigt att du trivs att arbeta i olika system. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska. Då tempot ofta är högt och du kommer arbeta med flera uppdrag parallellt är det viktigt att du är strukturerad och trivs att hantera flera processer samtidigt.

Vad vi erbjuder
Vi lägger stort fokus på dig som individ, men vi jobbar givetvis mycket i team. Som medarbetare på KPMG får du möjlighet att arbeta i en spännande och föränderlig miljö där du är med och bidrar till innovativa lösningar för att bistå våra kunder. Du blir som anställd hos oss tilldelad en Performance Manager som blir din egen karriärcoach. Tillsammans lägger ni upp din individuella utvecklingsplan redan när du påbörjar din anställning.

  • Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt
  • Du kommer att sitta på kontoret i Örebro
  • Tjänsten är inledningsvis ett 1,5 år långt vikariat

Vill du göra skillnad tillsammans med oss?
Du ansöker till tjänsten online på här. Din ansökan består av CV, personligt brev och akademiska meriter. Vi kommer att intervjua intressanta kandidater löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 20 september 2020.  Har du frågor gällande KPMG som arbetsplats eller om vår rekryteringsprocess är du välkommen att kontakta Jonatan Lundberg, jonatan.lundberg@kpmg.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu!

KPMG söker administratör på deltid till vårt Shared Service Center i Örebro

KPMG Shared Service Center
KPMG satsar framåt! Vi har nyligen startat ett Shared Service Center i Örebro där vi samlat både utvecklingen och arbetet med vår uppdragsadministration. Nu söker vi två studenter som vill jobba deltid hos oss cirka två dagar i veckan!

Din roll hos oss
Som uppdragsadministratör på SSC arbetar du i team med flera administratörer och stödjer hela KPMG Sverige med administration kopplat till vår uppdragsprocess. Således kommer du arbeta i nära samarbete med revisorer och konsulter på alla våra kontor runt om i landet.

Dina arbetsuppgifter inkluderar
  • Förberedelser för riskbedömning/compliance krav av/för kunder och uppdrag
  • Upplägg av nya och potentiella kunder
  • Fakturering
  • Bistå våra medarbetare på kontoren med ad hoc hjälp vid olika enskilda ärenden

Dina egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i ett kundfokuserat och omväxlande arbete med varierande tempo. Vi tror att du läser på universitet/högskola och vill jobba ungefär 16 timmar i veckan. Har du något års erfarenhet inom administration eller liknande arbete är detta meriterande.

Då vi arbetar allt mer digitalt och automatiserat är det viktigt att du trivs att arbeta i olika system. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska. Då tempot ofta är högt och du kommer arbeta med flera uppdrag parallellt är det viktigt att du är strukturerad och trivs att hantera flera processer samtidigt.

Vad vi erbjuder
Vi lägger stort fokus på dig som individ, men vi jobbar givetvis mycket i team. Som medarbetare på KPMG får du möjlighet att arbeta i en spännande och föränderlig miljö där du är med och bidrar till innovativa lösningar för att bistå våra kunder. Du blir som anställd hos oss tilldelad en Performance Manager som blir din egen karriärcoach. Tillsammans lägger ni upp din individuella utvecklingsplan redan när du påbörjar din anställning.

  • Tjänsten är en timanställning med mål om ungefär 16 timmar/vecka
  • Placeringsort för tjänsten är i Örebro

Vill du göra skillnad tillsammans med oss?
Du ansöker till tjänsten online på här. Din ansökan består av CV, personligt brev och akademiska meriter. Vi kommer att intervjua intressanta kandidater löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 27 september 2020.  Har du frågor gällande KPMG som arbetsplats eller om vår rekryteringsprocess är du välkommen att kontakta Jonatan Lundberg, jonatan.lundberg@kpmg.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu!